Spis treści
Rośnie liczba sklepów Sinsay i Reserved za granicą
Grupa odzieżowa LPP jest w naszym kraju znana pod markami modowymi Reserver, Cropp, Mohito House i Sinsay, a jej zarząd właśnie pochwalił się swoimi wynikami finansowymi i zdradził plany na kolejne lata.
Giełdowe akcje grupy LPP rosną od czasu publikacji tych danych, a to świadczy o pozytywnym zaskoczeniu rynku. Zysk netto spółki w III kwartale 2023 roku wyniósł 438,8 mln zł, a to zdecydowanie więcej niż jeszcze rok temu, gdy grupa notowała straty na poziomie ponad 360 mln zł. Tylko ostatnie półrocze przyniosło sprzedaż o wartości ponad 8 mld zł.
Taki wynik to nie przypadek, bowiem wyraźnie rośnie także liczba sklepów tej grupy. Na koniec lipca bieżącego roku ich ilość wyniosła już ponad 2 tys., a więc o 385 więcej niż rok wcześniej:
- sklepy w Polsce: 1090 (+106 rok do roku)
- sklepy za granicą: 1051 (+279 rok do roku)
Największym reprezentantem spółki jest Sinsay z 840 sklepami. Sporo jest także sklepów Cropp i House (odpowiednio 263 i 361), oraz Reserved - 353 sklepy. Mohito to marka z 224 sklepami.
Prognoza: wzrost przychodów w Europie Południowo-Wschodniej
Spółka LPP zapowiedziała także dalsze wyjście na rynek europejski. Na przełomie 2023 i 2024 roku grupa chce mieć już 56 sklepów w Europie Zachodniej. Do tego czasu w Europie Południowo-Wschodniej spółka chce zwiększyć ilość swoich sklepów do 537.
LPP chce postawić na rozwój marki Reserved w Wielkiej Brytanii i Włoszech, ale także na rozwój mniejszych marek i zwiększenie powierzchni handlowych w Finlandii. Spółka widzi też spory potencjach w rozwoju swoich sieci stacjonarnych w Rumunii, Bułgarii i Serbii, ale także w Europie Zachodniej, gdzie ceny najmu bywają wyjątkowo atrakcyjne.
Właściciel kilku znanych w Polsce marek zakłada wzrost przychodów o ok. 20 proc. rok do roku i osiągnięcie poziomu 18 mld zł. Ten wynik ma być łatwiejszy do osiągnięcia dzięki lepszemu kursowi dolara do złotego, spadającym kosztom transportu i stabilnym stanom zapasów.
Nie tylko polska moda znana jest na świecie
Lista najsłynniejszych polskich marek znanych na całym świecie wykracza zdecydowanie poza branżę modową. Grupa LPP i 4F to oczywiście marki odzieżowe, które od lat są naszą wizytówką poza granicami kraju, ale w Europie swoje skrzydła rozwija także Wawel, producent wyrobów cukierniczych i Asseco, przedsiębiorstwo produkujące oprogramowania.
4F to nasz eksportowy producent odzieży sportowej. Obecnie ta marka gości już w ponad 200 punktach w Europie, m.in. w Rumunii i Czechach, ale także w Japonii i Tajlandii.
Wawel to krakowska firma cukiernicza, która powstała w 1910 roku, a od tego czasu rozgościła się ze swoimi produktami w ponad 50 krajach w Europie i na świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA czy Arabii Saudyjskiej.
Asseco to z kolei rzeszowska firma tworząca systemy informatyczne, która znana jest już w 60 krajach - głównie w Europie, ale także w Japonii, Izraelu czy Turcji.
Mamy się czym chwalić na świecie. Warto, abyśmy także lokalnie docenili pracę naszych przedsiębiorców.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak Jacek Zieliński zachował się po śmierci Młynarskiego. Pracowali ze sobą latami
- Dariusz Wieteska jest już po rozwodzie. Znajomy aktora zdradził nam szczegóły!
- Pamela Anderson ma już prawie 60 lat! Oto, jak teraz wygląda. Rezygnuje z silikonu!
- Znaleźliśmy Joannę z "Ballady o lekkim zabarwieniu erotycznym". Co dziś robi?